Werking Platform

1. Plaatsing profiel en opdracht
De zorgverlener plaatst haar profiel en CV op het Platform.
De zorginstelling plaatst haar openstaande zzp-zorgopdrachten op het Platform.
De zorginstelling voert zoekwoorden in op basis waarvan het Platform één of meerdere matches vindt.

2. Contact en onderhandelingen
Vervolgens neemt de zorginstelling contact met je op. Dit kan op een manier die jij het fijnst vindt: per mail, mobiel maar ook met videobellen.
In dit contact probeer je overeenstemming te bereiken over de hoofdonderwerpen, namelijk soort werkzaamheden, het uurtarief, gewenste planning/rooster en de duur van de opdracht.

3. Opstellen opdrachtovereenkomst
Als jullie daar uitkomen, dan wordt er een digitaal contract door het Platform opgesteld met de gegevens die al door beide partijen zijn ingevuld.
De zorginstelling geeft aan welke documenten en diploma's zij wil inzien.
De zorgverlener download de gevraagde documenten en voegt ze toe aan het digitale contract, en ondertekent het digitale contract.

4. Verificatie documenten

Als de zorgverlener de opdracht aangaat als zzp-er dan is het de wettelijke taak van de zorginstelling om zich te vergewissen van de juistheid van alle documenten. Dit kan zij doen door bijvoorbeeld gebruik te maken van de software van Otentica. De inhoudelijke controle van een diploma (is de opleiding wel daadwerkelijk gevolgd) kan gedaan worden door een ingehuurde deskundige. 

Na akkoord van alle documenten en de inhoud van het contract zet ook de zorginstelling haar digitale handtekening.

5. Planning en urenregistratie
Na ondertekening van de digitale overeenkomst word de zorgverlener ingepland door de zorginstelling.
De zorgverlener houdt de gewerkte uren bij in  de urenregistratie.
Deze urenregistratie wordt gecontroleerd door de zorginstelling en indien nodig kan deze nog worden aangepast.
Na goedkeuring van de zorginstelling wordt er automatisch namens de zorgverlener een factuur door het Platform opgemaakt en verstuurd naar de zorginstelling

6. Betalingswijze zorgvergoeding
De zorginstelling betaalt binnen 30 dagen het factuurbedrag aan Stichting Zorgopdrachten Nederland, die dit factuurbedrag binnen 5 kalenderdagen doorbetaalt aan de  zorgverlener. 

2. Contact en onderhandelingen
Vervolgens neemt de zorginstelling contact met je op. Dit kan op een manier die jij het fijnst vindt: per mail, mobiel maar ook met videobellen.
In dit contact probeer je overeenstemming te bereiken over de hoofdonderwerpen, namelijk soort werkzaamheden, het uurtarief, gewenste planning/rooster en de duur van de opdracht.

4. Verificatie documenten

Als de zorgverlener de opdracht aangaat als zzp-er dan is het de wettelijke taak van de zorginstelling om zich te vergewissen van de juistheid van alle documenten. Dit kan zij doen door bijvoorbeeld gebruik te maken van de software van Otentica. De inhoudelijke controle van een diploma (is de opleiding wel daadwerkelijk gevolgd) kan gedaan worden door een ingehuurde deskundige. 

Na akkoord van alle documenten en de inhoud van het contract zet ook de zorginstelling haar digitale handtekening.

6. Betalingswijze zorgvergoeding
De zorginstelling betaalt binnen 30 dagen het factuurbedrag aan Stichting Zorgopdrachten Nederland, die dit factuurbedrag binnen 5 kalenderdagen doorbetaalt aan de  zorgverlener. 

platform

Veilig & zelfstandig ondernemen

Het digitale booking platform is een initiatief van Stichting Zorgopdrachten Nederland en bestaat uit een team van ICT-ers, zorgverleners en fiscaal-juristen gespecialiseerd in fiscaal zorgrecht. Ons doel is het verbeteren en versterken van de fiscaal, juridische en financiële zelfstandigheid en kwaliteit van de zorgprofessionals en zorginstellingen. Meld je aan

Samenwerkende partners

logo hypotheekvoordezorg logo zzper logo De Kroon Adviseurs

Heb je een vraag?
Neem dan contact
met ons op!

Hallo, waarmee kunnen we je helpen?